K

-Hej Gabriella.Roligt att se dig här igen.
-Hej,roligt att se dig också. Det har varit en tid sen nu men jag har haft så mycket att göra.
-Aha,jag förstår.Hon är på samma ställe som vanligt.
Jag går vidare och nickar till sjukköterskan.Dörren var ommålad,det märkte jag direkt.Handtaget var även nytt, obekvämt och fult.Allting var annorlunda,var det så länge sen sist? Handtaget gick snabbt igenom och rummet var i alla fall sig lika.Du låg där precis lika fridfullt som vanligt.Jag gick och hämtade borsten och satte mig sedan på sängen.Tog tag i ditt hår och började borsta försiktigt precis som du alltid ville att jag skulle göra.Hej mamma,förlåt för att jag inte har varit här på en tid men jag har haft så fullt upp med skolan och pappa har varit så jag har tagit hand om huset helt själv.Är du stolt över mig?Varför jag satt jag ens här och försökte tala med någon som låg i koma,vad tänkte jag med? Jag gillade det,att bara få sitta och tala,ensam i ett rum.Hur har du haft det då?Jag hörde att mormor och morfar hade varit och hälsat på.Det måste ha varit trevligt.Det hoppas jag i alla fall.Du har också fått nya rosor,av pappa.De är riktigt fina.Jag ska gå och lägga dem i vatten.
-Jag såg just att du hade fått lite utväxt,inget du bryr dig om precis men när du vaknar då ska vi åka till frisören.Det blev tyst en stund.
-Mamma,jag saknar dig.Alla saknar dig,kan du snälla inte bara komma tillbaka och hjälpa mig.Det är så svårt.Mamma?Mamma snälla.Snälla lilla älsklings mamma.Mamma.Tårarna rann nerför kinderna en lång stund tills jag hörde en ynka röst.
-Älskling.Vem var det som talade?Jag vände mig om och märkte något annorlunda.Mamma hade lagt upp ögonen,det syndes på avstånd.Hon kollade mig rakt i ögonen och jag visste att mina böner och min önskan hade gått i upplevelse.
Mamma.Jag älskar dig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide