NÄR TRÄNING BARA VAR PÅ SKOJJ

För 1 eller 2 år sedan då jag tränade bara för att det var skoj.Jag kunde träna bara för att boken av Sofi Fahrman var rolig och jag blev inspirerad.Jag kunde träna 1 och en halv timme utan att jag tänkte på kalorierna eller på att jag faktiskt tränade.
 
Men nu, nu tränar jag varken för att det är roligt eller för att jag vill. Grupptryck.Jag, jag tränar för att jag har fallit för grupptrycket. Om att man ska ha en jädrans snygg kropp sommar 2014.Är det bara jag som faller för bilderna på de där snygga tjejerna i bikini med perfekta lår och mage? 
 
Jag är så besviken på mig själv när jag faktiskt föll för grupptrycket. Så ledsen. Jag tränar för att jag vill vara som alla andra. När man läser bloggar och alla "ba va och tränade till gymmet idag och sen ut och sprang och tralaa". Jag menar inte att dom inte är duktiga.Ni är så sjuttons duktiga så jag är stolt över er! Fortsätta kämpa! Men jag känner då samtidigt hur jag är dålig som sitter hemma med 5 kilo choklad.
 
Men nu när jag tränar varje dag,äter mindre godis, tvingar mamma att göra nyttig mat så mår jag bättre.Tror inte ni förstår hur svårt det var att skriva det där.Men jag gör det.Jag ser resultat på min träning och jag vet inte om jag mår bättre men det kan bra hända.
 
Jag tror även att folk har ganska svårt att tala om sånt här öppet.Våga erkänna att man bara tränar för grupptrycket eller för att man inte får en kille om man inte har en sixpack.Det kan finnas många som inte vågar säga såna saker och det var precis därför jag ville blogga om detta.För att säga att ni är inte ensamma. 
 
MEN då vill jag inte heller lägga alla under samma tak.Det finns såklart MASSOR med människor som tränar för att de mår bra av det och för att de vill.För att de tycker att träning är kul och för att det är deras livsstil.Så det finns massvis som tränar för deras egen skull och älskar det de gör.
 
Jag, jag har börjat älska träning. Jag tycker det är kul med framsteg som jag ser även fast det tar en tid. Men det är kul. Även fast jag vill gråta ibland. Träning kan vara kul precis som att äta choklad och umgås med vänner. Det är DU och ingen annan som väljer vad du vill göra på din fritid.Gör vad du vill och inte vad andra vill.



Kommentarer
Postat av: Anonym tjej

Bara så du vet så har du en kropp som jag alltid velat ha. Även fast du inte tränar :D

Svar: ååååh fysjutton va due gulli :D å taack :D säkert har duå en fin kropp :)))))
natasha korsbäck

2014-05-23 @ 18:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide