K Ä R L E K

 
Att vara kär.Det är som en himmel i början,du är kär.Allting är perfekt med honom,eller henne.Ni pussas hela tiden,kramas,myser,hånglar,bara kollar film.gör inget,har sex,sover tillsammans och bara är med varandra.Livet är perfekt.
 
Men sen,vad hände då.Han var otrogen.Vad gjorde jag för fel?Släppte jag inte till för mycket?Gav jag inte tillräckligt med kärlek?Var mamma och pappa störande?Mitt hus,var det ful?Jag vet,jag glömde att raka benen den där kvällen när vi skulle mysa och allt det där.Förlåt,det var inte meningen.Jag glömde.
 
 
 
Där sitter du då med ångesten om vad du nu än gjorde för fel.Ångesten som rinner i din kropp.Du var inte tillräckligt.Varken dina känslor,rummet,kroppen,håret,familjen eller sexet.
 
Du är så ledsen.Du gråter dig till sömns varje kväll då du ska sova.När ni talar om kärlek på biologi så rinner tårarna men ingen bryr sig.Du lägger upp miljontals bilder på instagram men ingen bryr sig.Fan för kärlek.
 
Ditt första försök,de sket sig.Efter bara några veckor,närmare sagt 4.Ni passade inte,och det var ditt fel.Det är åtminstone vad du intalar dig.Men vad gör man då för att gå vidare?Gråter.Är det så man ska göra?Det går säkert om,kanske om 1 år.Eller 2.Men det går om.För du ska göra om detta flera gånger till.
Bli kär,säga jag älskar dig,gråta och hata varandra och om ni har otur så gör ni slut.
 
 
Men tänk så blir det ett bra förhållande.Det håller.Ni är kära, och ni gråter,hatar,blir mera kära och förbannade på varandra samtidigt men livet är bäst.Ni flyttar sen ihop,skaffar barn och jobb.Det blir som planerat.Du hade tur.Grattis.
 
Jag kan inte säga att jag förstår hur det är att få sitt hjärta krossat,har aldrig fått det.Ser inte framemot det heller,om det händer.Kan ju hoppas det inte händer.Men jag vill bara säga,det går över.Jag lovar, det gör det.Och behöver du verkligen all den där uppmärksamhheten av dina vänner?Blir det bättre.Njae.Tror inte det.
 
Du behöver inte heller den där killen,du har din mamma,pappa,vänner,farmor,morfar,farfar,morfar och hela gänget.Du har allt du behöver.Killen behöver du inte,inte än i alla fall.Du hinner,du är ung.Killar är ändå bara killar.
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide